måndag, mars 31, 2014

En tur till Ölandet


I lördags tog killarna & jag en sväng till Öland. Å vilket underbart vårväder vi hade! Alldeles klarblå himmel, en strålande sol som värmde och bara en lätt vind. När jag körde genom Köpingsvik insåg jag att jag aldrig egentligen sett hur det ser ut där för alla bilar, husvagnar, husbilar och människor som det fullkomligt kryllar av på somrarna. Nu var det något lugnare. Det är bara några få gånger hittills jag varit på Öland när det inte är högsäsong, då har man ju sol & bad som anledning att åka dit men nu finns det även andra anledningar att åka dit under de inte så tätbefolkade månaderna, härliga människor & hundträning!
Elisabeth och Franzens pappa Wille, å såklart hans halvsyskon Pep & Mellie också, bjöd på en härlig dag. den nya bekantskapen Sandra och hennes Spot var också där en stund, cool kille & duktig matte. Vi imponerades!

Franz var hetare på gröten än på länge men håller sig ändå i skinnet, inga dumheter och huvudet är kallt. Matte ska bara lära sig att förutse lite bättre och komma ihåg vart hon är på väg. Ernzt visade sitt gamla jag & var inte det minsta rolig. Jo, emellanåt glimtade den nya lugna fantastiskt fina Ernzt fram men vips så trillade han tillbaka i gammalt igen. Det krävs mer träning träning träning.
Tyvärr fastnade inte pappa Wille på ett enda kort denna gången, hur dåligt är inte det av mig? Pep & Mellie däremot fastnade. Pep är lika gammal som Franz så när som på några dagar och ojoj vilken kille! Ruskigt imponerad av honom (& hans matte)!
Mellie är skittuff, jag gillar henne som attans men det är en liten tjej med mycket egen vilja och skinn på näsan. Söt som socker är hon också!
Tusen tack för en härlig dag & vi hopaps att det blir tillfälle om inte alltför lång tid igen! Då hoppas jag att vi uppför oss bättre....eller i alla fal vissa av oss ;-)

Pep har fullt fokus
Mellie har stenkoll på fåren hon också

2 kommentarer:

  1. Så kul att ni kom, hoppas ni snart gör om det! :) Tack för alla fina ord!! Jag tycker ni är jätteduktiga!! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gör vi gärna! Vi ska bara träna lite mer innan vi vågar visa oss igen... ;-) Tack igen för all hjälp & för at vi fick komma. Å alla fina ord är ni väl värda allihop! Kram

      Radera