måndag, mars 24, 2014

På bättringsvägen

Ny vecka igen. Den förra verkligen bara försvann men det är väl inte så konstigt med tre kursdagar och sen ett par sjukdagar.
Igår var jag i alla fall lite piggare och åkte ut för att hjälpa till eller åtminstone titta till elden.
Eftersom bonden vi köpt marken av haft sitt vedupplag där sedan mitten på 40-talet låg det en hel del gammal ved kvar. Vi eldade upp massor av ved men som nu var den gammal å rutten. Dessutom åkte riset med som vi fått ur från "skogen" som ska bli björke.
Jag var där ute några timmar mitt på dagen, hundarna fick rusa av sig och sen åkte jag hem, det behövde städas här hemma. Jocke var där ute hela dagen och hundarna fick stanna kvar med honom när jag åkte hem. Rätt trötta killar var det som kom hem på kvällskvisten efter att ha varit ute hela dagen.
 
Utstakningen är gjord, fyrhjulingen på plats (antar att Jocke kommer vilja ha en sån igen sen
men detta är pappas), å det ryker lite lagom &, ja det är väl bara å flytta in då va?!
Idag väntar jobb igen. Jag är inte helt pigg än men tillräckligt pigg för att rastlösheten ska ha hittat tillbaka. Den här veckan kommer bli en toppenvecka tror jag med grävning, vallning och en födelsedag som avslutning. Nu ska jag ta hundarna med mig och ge mig ut på en cykeltur!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar