måndag, juli 28, 2014

Måndag & dags för nedräkning

Så var den här långhelgen slut.
Många som kommer tillbaka till jobb idag efter semestern, för vår del börjar nedräkningen nu. 2 veckor kvar innan 4 veckors ledighet. Bortsett från första veckan blir det väl inte så mycket ledigt men jobbet som ska göras är kul jobb så det ska nog gå bra det med.
Efter de har fem dagarna känns det i kroppen att man inte är van att vara på benen hela dagarna. Jag sitter ju mest på jobbet och fötterna har minsann varit rätt trötta på kvällarna men det har det såklart varit värt. Jag gillar ju att jobba med kroppen och man blir skönt trött av det, jämfört med att bara va trött i huvudet som man blir efter en dag på jobbet, stillasittande.
 
Idag är det i alla fall måndag, vilket betyder kvällsjobb. Jag ska dock försöka njuta av förmiddagen innan jag ägnar jobbet för mycket av min tanke. Det ska dammsugas här och vikas tvätt, diskningen och frukosten är avklarad så det är lika bra att sätta fart!
 
Ha en fin måndag!
 
Hundhuset efter helgens jobb. Nu ska bara en knutbräda till på plats och sen
återstår fönster- & dörrfoder. Å så lite målning till såklart!

Hundarna kommer bo fin fint här, lagom skyddat men med en najs utsikt!

4 kommentarer:

  1. Det ser så fint ut!! Ska bli spännande att se insidan sen :) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, du ska få se såklart! =) Förhoppningsvis har jag djur så ni kan komma hit å träna med oss en gång snart med! Kram

      Radera
  2. Det vore ju toppen!! Vi behöver träna massor!!!! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Meh, ni är ju superduktiga! Fast de e klart, träna för mycket kan man knappast inte. Vi har verkligen legat på latsidan i år så vi har MASSOR att träna på. Hoppas vi kan få hem några djur iaf så vi kan träna duktigt nu på semestern och i höst! Har du någon ledig dag under v. 34-36 kommer vi gärna över till ön! Kram

      Radera