måndag, augusti 04, 2014

Sommarsöndag

God måndag!

Att bada är inte så dumt om man slipper gå
djupare än till magen tycker Ernzt å det kan
man välja själv i än!
Sista arbetsveckan är här, sen ska vi minsann vara lite lediga. För så där 5-6 veckor sedan trodde jag aldrig den här veckan skulle komma. Det kändes så avlägset men nu är den här & efter den väntar 4 härliga semester veckor. Ledig lär det inte bli men vi kan i alla fall jobba med det vi vill. Å lite äventyr blir det garanterat också! Mina första 4 sammanhängande ledig veckor sedan sommarlovet mellan 6e & 7e klass. Jo, det är sant! Sedan dess har jag sommarjobbat på somrarna och jag har aldrig haft mer än 3 veckor sammanhängande semester på mitt nuvarande jobb som jag gör min trettonde sommarsemester på.

Franz bryr sig inte om han blir blöt, han sitter (!!) gärna
i ån å fillosoferar medans vattnet flyter förbi.
Igår pausade jag från bygget när pappa & Jocke isolerade. Jag kände inte att jag kunde stå med penseln i näven och småhoppa längre. De blir färdiga när de blir & tills dess kunde jag ju göra något roligare. Så, hundarna och jag åkte till Hammaren och badade i ån! Mycket populärt! Till och med Ernzt skuttar i frivilligt där även om ni inte ska tro att han går där det är djupare än att det räcker honom till magen.
Franz däremot konkurerar med kusin om att vara åns sjöodjur! Lika galna i pinnarna är de båda två också!
Bella tar det lite mer piano, hon larvar mest runt på kanten i sin egen värld.


 
Tack för en mysig dag! Å jag fick såklart måla lite efter badet så nu är dörr och fönsterfoderna färdiga. Dörren ska målas en gång till och sen är det bara insidan kvar att måla!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar