söndag, augusti 17, 2014

Får besök


Så äntligen har vi fått hem fem fina flickor! Fem tackor alltså.
Jag hämtade dem igår, de går i björket på Marbacken. Så nu har Ernzt & Franz flickor att träna  på varje dag! I alla fall i en månad eller två. Sen ska de hem & betäckas och få nya lamm över vintern.

Vi puttade runt dem lite i hagen igår bara för att de inte skulle stå på samma 3 kvm och hänga hela kvällen. Franz var lugn men laddad som tusan, lyssnade lite sämre än vanligt men det är inte så konstigt med tanke på hur länge sen det är han jobbade. Ernzt lyssnade rätt hyfsat men sprang rundor, stooora rundor. Hmm...vi får se om vi kan få ordning på det där!

Vi har som som synes landat hemma igen efter några sköna dagar i Prag, mer om det i ett annat inlägg.
Det har hänt en del med huset i veckan och jag tänker att jag ska fota det idag. Först ska vi göra lite till på insidan i hundhuset och sen, framåt eftermiddagen, ska jag åka ut och titta på när klubbkompisarna vallar in nötterna inför torsdagens KM. Kanske vågar jag släppa mina pojkar med men jag vet inte det säkert, vi får se helt enkelt.  En bra dag blir det i alla fall, trots grått & regn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar