måndag, september 08, 2014

Glöm jobbarbyxor & kylväskor

Efter veckor med skit under naglarna har jag plockat fram både nagelfilen och det matta överlacket. Jocke påtalade innan han gick på morgonen att det är över tre veckor sen han hade jeans på sig sist, sen dess har det bara varit jobbarbyxor.
Ja, nu är semestern (om man nu kan kalla den det?) slut och idag är första jobbedagen på 4 veckor.

Semestern blev inte riktigt den paus i ekorrhjulet som man kanske egentligen önskar. Hjulet här snurrar fortare och fortare ju längre tiden går. Vi har ett antal måsten denna veckan som ska göras men det känns ändå ganska skönt att slippa packa kylväskan, packa upp den, packa den igen & ja....ni fattar. Det har varit intensiva veckor och jag ser faktiskt, för första gången på länge, fram emot att komma tillbaka till jobbet efter semestern. Det kommer garanterat gå över ganska snart men det är en skön känsla.

Det känns, lite som första dagen i skolan efter sommarlovet.
Det ska bli kul att träffa kollegorna och det ska bli skönt att inte vara helt utarbetat och längta efter sängen strax innan 8 på kvällarna.
Jag är redo, ett besök hos Pernilla på Salongen på Söder i fredags där jag både fick ny färg och en klippning fixad, nya väskan som jag fick av Jocke i Prag är packad och som sagt, nagelfilen är framtagen. Hej vardag!


Väskan, som jag inte visat innan, är verkligen jag!
Enkel men lite rockig.
Så nöjd med den och glad över att jag faktiskt fick den med mig hem
& tacksam såklart för att jag faktiskt just fick den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar