torsdag, mars 19, 2015

Rutor, stjärnor eller prickar?

Vi har ju ett rum som framåt vårkanten ska fixas iordning. För att inte bli ståendes när det väl blir dags och inte veta vad vi ska göra med det har jag börjat kika på olika tapeter.
Rummet är idag helt målat i vitt och det är bara en vägg som är hel utan fönster, dörr eller garderob. Den väggen tänkte jag tapetsera. Det ska vara i en ganska ljus färg och nu står valet mellan en ljust grå eller en ljus nyans av mint. Det kommer funka fint oavsett om filuren är en hon eller en han.
Jag har kikat lite och fastnat för fyra olika varianter. Nu ska vi bara bestämma oss för vilken det ska bli.
Den översta till vänster är Ferm Livings Harlequin i Mint. Den översta till höger är Ellos motsvarighet i ljusgrått. Både de två tillverkarna har både grått och mint att välja på i färger. Skillnaden är formen på mönstret och att Ferm Livings är helt fylld med färg medans Ellos varianten är lite vattenfärg, alltså ojämn i färgen.
Den understa till vänster är en tapet från Studio Ditte som heter Stars i mint färg och den sista till höger längst ner är ytterligare en Ellos tapet med ljusgrå stora prickar på.
 
Tidigare har jag varit helt säker på den första Harlequin tapeten men nu vacklar jag. Vad tycker ni?
Färgerna kommer som bas vara vitt, ljust grått och mint/turkost i alla fall även om jag förespråkar FÄRG i ett rum för små.
Ni som själva har gjort iordning ett rum för små innan ni visste om den lill* var en hon eller han, vad valde ni för färg och/eller tapet?
 
 

5 kommentarer:

  1. Jag gillar den uppe till vänster skarpt! Snygg som tusan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är den fiiin! Det var ju bestämt att det skulle bli den men så börjar man tänk å då blev jag osäker. Men visst funkar den oavsett?

      Radera
  2. Den prickiga, fast kanske med turkosa prickar om det finns?:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä den finns inte med turkosa prickar. Inte där iaf. Man kanske kan hitta en liknande nån annan stans iofs. Jag är dock rädd att jag tröttnar på prickarna...

      Radera
    2. Näe, prickar tröttnar man inte på ;);)

      Radera