måndag, april 20, 2015

20 april

Tiden springer verkligen iväg! Redan måndag & ny vecka igen.

Jag hittade ett par byxor till slut, på HM i stan. Jättesköna men de har inga hällor så nu är det lite lagom häng som gäller men det är väl bara att gilla läget. Jag har i alla fall ett par jeans med hällor så jag kan använda skärp fortfarande i dem åtminstone.
Nya byxorna från HM - sköna!
Ullaredsresan med mamma gick bra. Vi, eller jag, fick med mig det jag skulle hem så när som på några smågrejjer. Det känns skönt även om en ful gubbe gjorde sitt för att jag skulle vara på väg att lägga tillbaka allt och åka hem tomhänt! För inte säger man väl till en vilt främmande människa som fyllt kundvagnen med bebissaker och har en jättemage att hon minsann inte är skrockfull? Jag blev så arg men kunde i alla fall behålla lugnet hyfsat (även om jag kramade vagnens handtag så att knogarna vitnade) och bara gå därifrån. Dumma gubbe om du visste hur mycket en sån där kommentar kan svida!

Tapeten i rummet är helt klar nu i alla fall och rummet ska städas ur - igen, så vi kan öppna upp dörren dit igen. Det tar dock ett antal veckor eller månader till tills det blir ett möblerat rum.

Vi har hunnit med en del annat i helgen, bland annat en Skåne resa där vi på vägen körde omvägen runt Värnamo. Vad vi gjorde där tar vi en annan dag! I Skåne blev det kalas för Jockes lillebror och så fick jag träffa svägerskans son Melker för första gången. Filuren kommer alltså att ha två jämngamla kusiner, en på varje sida.

Söndagen spenderades i fårhagen hos Linda och hundarna var minst lika fina denna gången som sist. Det är ett rent nöje att träna dem båda två nu och jag hoppas verkligen att det här håller i sig. Ernzt som tidigare tappat huvudet när han inte förstått eller blivit trött håller sig lugn och vänder sig till och med mot mig när han inte förstår. Vilken skillnad!
Franz är så jäkla fin och jag ser fram emot att fortsätta träna honom för i år kommer det garanterat hända massor med honom. Spännande!



4 kommentarer:

  1. Endel människor har inte hyfs :(
    kram Erika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Näe, man slutar aldrig förvånas över hur ohyfsade en del är heller! Kram

      Radera
  2. Men hjälp, vilken hemsk gubbe :( Du skulle manglat honom med kundvagnen (Y)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tro mig, det var min första tanke & för 5 år sen hade jag antagligen kört över honom åtminstone 3 gånger med den överfulla vagnen! Nu lyckades jag ignorera honom & gå därifrån istället.... Kram

      Radera