onsdag, april 08, 2015

Att utmana sig själv


Bild lånad härifrån
Igår gjorde jag något jag aldrig gjort innan.
 
Jag gick på yoga!
En helt ny upplevelse och jag ser faktiskt fram emot de resterande sju gångerna. Även om jag tror att man kommer uppskatta det som mest efter två-tre gånger, när man lärt sig positionerna och börjar få koll på andningen. Första gången gick mycket energi till att göra rätt och lära sig vad som funkar för en själv och ens egen, not so smidiga kropp.
 
Det konstiga är att trots att det var en massa positioner som inte ser speciellt smidiga ut kände jag mig för första gången på länge inte alls sådär stor och klumpig. Men det var väl bara en känsla. Hur det såg ut är en annan femma. Det kanske också är därför jag valde att stjäla några bilder på ett par yogande hundar. Den nedersta företräder mig bäst känner jag!
 
Det ska hur eller hur bli spännande att gå alla de åtta gångerna och jag tror att det är nyttigt inför det som komma skall. Nalina som håller i klasserna gillar jag skarpt och det är även hon som masserar mig. Bor du i närheten och är sugen så håll lite koll på hennes hemsida. Hon har inte bara Gravid Yoga utan även vanlig yoga men också annat.
 
Bild lånad härifrån

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar