lördag, april 25, 2015

Hemmadag

Vi har en hemmadag idag.
En sväng till Blomsterlandet för att köpa pelargoner till verandan fick det bli först på förmiddagen bara.
Var helt inställd på att köpa Mårbacka men de var alldeles för stor och yviga så det blev en annan mindre sort i en mer gammelrosa nyans. En nyans som Jocke faktiskt valde.

Nu tar jag det lite piano en stund innan jag ska dra igång projekt städning. Det har liksom blivit lite viktigare med vilopauser och kroppen säger ifrån om jag tar i för mycket eller vrider upp tempot lite för mycket. Men det går bra, det är ju inte så lång tid kvar nu heller...

Vecka 31 är snart slut, 30+5 idag, men vi har hunnit med ännu ett besök på MVC i veckan. 
Vikten var +0,9 kg sedan sist för 4 veckor sen vilket BM tyckte var lite för lite men +11,3 kg sedan inskrivningen är ju tillräckligt ;-)
Blodtryck 120/70 jämfört med 115/60 senast.
SF-mått +2 cm sen sist.
Hjärtslagen tickade på fint den här gången också med 150slag/minut.

På tisdag ska de göra glukosbelastning på mig. Eftersom jag ligger på den översta kurvan, men följer den, vill de vara säkra på att de inte missar något. Det är inget jag ser fram emot såklart och sockret låg på 5,4 nu så det ska inte vara något konstigt men jag är glad att de är noggranna och måna om oss.

Igår hämtade vi hem ännu en svart V70. 
Vi har varit så nöjda med den andra så det fick bli en till likadan 
men några år nyare. Vår gamla V70 får vara kvar också, 
vi behöver ju två bilar, så Golfen ska säljas. 

2 kommentarer:

  1. Vi är med ute efter en ny bil. Får vi nångång syskon (vilket vi förhoppningsvis ska lyckas med!) så behövs en större bil. En V70 blir det förmodligen för oss också. Puss!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vi har vart så nöjda med den gamla och en mindre bil går inte nu med tanke på allt som ska få plats i bagaget. Så efter lite letande var valet inte så svårt ändå! Puss

      Radera