måndag, april 27, 2015

God morgon måndag!

Korrö igår

Gårdagen bjöd på ganska trist väder på förmiddagen medans jag tömde två av bilarna på all bråte de samlat på sig under tiden de agerat rullande förråd. Idag lämnades de båda in på tvätt och städ. Ska blir skönt att få tillbaka en bil, istället för ett rullande överfullt förråd, som dessutom är ren.
Golfen ska in på verkstad en sväng också, förhoppningsvis redan i veckan för att sen läggas ut till försäljning. Jag tror och hoppas inte att den blir svårsåld, det är en bra bil som duger alldeles ypperligt som andra bil och den har inte gått långt heller även om den börjar bli till åren men, trots att det är en kombi, blir den lite för liten för oss.

En kortare cykeltur med hundarna hann jag med också innan vi svidade om och drog till Korrö för släktmiddag. Maten smakade riktigt bra även om det var så varmt där inne så flera av oss höll på att smälta bort (inte bara jag alltså!). Lite manfall på de som bor långt iväg men mormorn var nog ändå nöjd och hon fick ju dessutom träffa sitt fjärde barnbarnsbarn för första gången. Alla är flickor än så länge, vi får se om det håller i sig till sommaren också.
Saknaden efter min morfar blir alltid lite större när vi träffas allihop och jag önskar så att han hade fått vara med och uppleva allt som händer och har hänt de sista åren. Jag hoppas att han kan se oss från där han är nu för jag kan se han glittrande ögon, höra hans varma skratt och känna hans trygga famn som om det var igår. Trots att det snart gått fyra år.

Kvällen blev lugn här hemma, jag passade på att ta ett bad och sen hade även den här helgen flugit förbi. Idag är första dagen på de fem ytterligare veckorna jag har tänkt jobba.  God morgon måndag!

Alltså de här Germinisarna, snacka om att de gör en glad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar