onsdag, april 01, 2015

Inför helgen

När man inte dricker alkohol, av olika anledningar, kan det va svårt att hitta nåt riktigt gott att dricka.
Jag har tyckt det och provat ett antal olika varianter. Vitt vin finns en del att välja på och öl finns några som är riktigt goda, även för en som inte är en öldrickare i vanliga fall. Rött vin går bort för min del från nu för även om jag helst dricker rött vin annars har jag inte hittat något alkoholfritt som passar mig. De är alldeles för bäriga och tunna för min smak.

Favoriten har jag hittat bland de mousserande. Låt mig presentera min nya kompis Richard Juhlin!
Wow alltså. Han är, i mitt tycke, bättre än många andra mousserande med alkohol. En riktig femma!
Inte sötsliskig, med en ganska fyllig smak och han funkar lika bra som sällskapsdryck som till maten.

Så oavsett anledningen till att du inte dricker alkohol tycker jag du ska testa den här, art nr 1979 på bolaget.

 
 
Förresten har jag insett att jag ska bli bättre på att servera alkoholfria alternativ till de som kör osv i framtiden. Inte bara bubbelvatten eller läsk. Jag är rätt trött på bubbelvatten själv för tillfället & tänk vad mycket mer delaktig och med man blir om man får en alkoholfri öl, ett glas vin eller varför inte lite bubbel istället. Tips till alla andra också, servera vettiga alkoholfria alternativ också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar