fredag, april 03, 2015

Långfredagen

Långfredagen började med fullt hus kvart över 8.
Jockes föräldrar svängde in på tomten då & strax efter kom bonden med traktorn så vips var dagen igång.
Karlarna har plockat ner all taggatrå runt vår plätt och alla gamla stolpar är också borta. Nu ska det dikas & sen kan vi sätta nytt stängsel. Stängsel för ulligare och mindre djur!

Innan vi grillade på eftermiddagen och gästerna tillika hjälpredorna skingrades hann vi tjejer med en sväng till GS. Jag köpte en jacka, bland annat, som jag länge letat efter. En lite längre modell med dragsko i midjan som jag faktiskt kommer kunna knäppa ett antal veckor till. Min vinterjacka har jag inte kunnat knäppa på veckor och det skulle va skönt att kunna stänga ute kalla vindar ett tag till. Snart ska de ju ändå vara ett minne blott eftersom jag hoppas på en varm och skön vår & sommar.
I vilket fall var jag nöjd med mitt köp tills jag provade jackan igen när jag kom hem. Då kändes den stor och pösig. Kan ha att göra med att jag själv har kännt mig så hela dagen så jag ska ge den en chans igen imon.



Bilderna är lånade från Kappahl.se

Mina andra inköp är både praktiska och luktar gott. Ni ska få se!

Nu är det dags för sängen här, imorgon väntar en liten utflykt för både mig och Jocke men på olika håll. Hoppas ni haft en skön långfredag.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar