måndag, maj 18, 2015

Sjuk i vecka 35

Hemma med dunderförkylning och halsont. Inte det minsta roligt.
Hundarna tycker jag är en riktig skitmatte som bara ligger på soffan. Tur mormorn varit ute med dem en sväng. Tacksamt!
Någon sa att det inte alls är ovanligt att man blir sjuk vid den här tiden i graviditeten. Kroppen rensar ut och förbereder sig för förlossningen sägs det. Jag vet inte om jag tror på det men hoppas innerligt att den ska ge mig iaf tre veckor till innan det är dags.

I dag går vi in i vecka 35 & i onsdags var vi hos barnmorskan igen. Siffrorna var som följer:

Blodtryck: 130/70
Hjärtslag: 152 slag / minut
SF: 37 = +5 cm på 3 veckor
Vikt: +1,6 kg sedan sist & +12,9 kg sedan inskrivningen

Sockret kollar de inte längre eftersom jag håller koll på det själv. Jag skickar in det till dibbesköterskan en gång i veckan och mäter varje dag. Dock ser hon inte någon anledning till att jag ska mäta om jag är iväg eller om det blir jobbigt. Hon tycker att det går alldeles utmärkt och att mina värden ligger riktigt bra. Skönt!
Jag har ju ätit både glass, paj och vitt bröd. Igår kväll gick jag dessutom loss på en påse lösgodis. Det var SÅ gott. Men sockret såg ok ut efter med så jag tror inte det är så farligt som de först ville få det att verka som.

Idag skulle jag påbörjat min näst sista jobbvecka men håller mig alltså hemma med mina baciller. Jag tror inte det blir jobb imon heller men hoppas att jag är igång igen på onsdag iaf. Jag får helt enkelt vila mig. Filuren verkar i alla fall pigg å det är ju skönt!                 

2 kommentarer:

  1. Haha vad den lille filuren lever rövare! Så himla häftigt är det och nu längtar vi efter det lilla pyret :) Ha det så mysigt på Sweden Rock nu och ta det lugnt! Puss!

    SvaraRadera