måndag, mars 18, 2013

En glad måndag

Även om det fortfarande är isande kallt ute och snön ligger kvar känns det liksom i luften att våren är på väg. Eller kanske det bara är de ljusare kvällarna som gör att det känns?
I vilket fall känns det och mitt humör känner verkligen av det. Efter att ha varit trött och ganska negativt inställd under sjukperioden som varit i en evighet (i alla fall känns det som en evighet) känner jag den positiva känslan komma krypande.
Å visst är det härligt när man känner att man är glad, inte bara på utsidan utan hela vägen in i hjärtat. Man blir liksom piggare och ännu mer glad av bara farten.

Idag har Ernzt dessutom fått en hög med småsyskon som jag hoppas kunna åka ut & träffa en dag i veckan. Farligt men de är ju så söta även om jag blir galet valpsjuk. Glad blir man av de nya små liven i alla fall och jag ser fram emot att få se dem & snufsa på dem.

Hoppas ni också haft en glad måndag!


Här är Ernzt och jag när han var 5 veckor.
Kan man bli annat än glad av valpar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar