torsdag, maj 30, 2013

Inte klok men effektiv

Som jag längtade efter att få sjunka ner i soffan innan. Nu sitter jag här, då bli jag helt plötsligt rastlös. Men jag ska hålla mig hyfsat lugn tills det är dags för sängen.
 
Jag gjorde en effektiv rejd innan. Eftersom jag behövde färga över mina grå (hade behövt göras för flera veckor sedan...) passade jag på att slänga i färgen och för att inte bara sitta och vänta på att den skulle verka drog jag fram dammsugaren. Eftersom hårfärg lätt kladdar och jag insåg att jag skulle kladda ner minst en vägg med mörk hårfärg behövde jag något som kunde hålla färgen på plats i håret & ingen annanstans. Man tager vad man haver - en illröd Willys plastkasse! Inte skitsnyggt men funktionellt. Inte undra på att Jocke höll på att svimma när han kom hem och jag for runt med snabeldraken i högsta hugg iklädd för stora jeansshorts, bikiniöverdel och en illröd plastpåse på huvudet. Jag tänkte först tagit en bild & visat hur snygg jag var men överlåter det till er att fritt föreställa er bilden framför er istället. Å glöm för tusan inte min grisrosa bonnabränna efter dagens vallning! När jag frågade Jocke om han fortfarande älskade mig (fortfarande iklädd utstyrseln) sa han att han gör det men att jag inte såg klok ut. Han är åtminstone ärlig!!
 
Nyduschad blev det sen en slurk kaffe och resterna av rabarberpajen sedan häromkvällen. Nu ska jag ta tag i de sista borde-göra-sakerna och sen göra mig redo för en skön natts sömn. Imorgon är det jobb igen!
 
Dröm sött där ute!
Bild på kvällens middag får duga
istället för den på mig iförd plastpåsen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar