fredag, juni 28, 2013

Måndagsfredag

Go morron!
Fredag morgon och jag är ledig på förmiddagen eftersom kvällsjobb väntar idag, precis som på måndagar för min del. Jag ska plocka upp efter gårdagens IKEA besök. Vi orkade inte göra det när vi väl kom hem och hade fått hem hundarna igen för då var klockan över sovdags.
Lite av varje inhandlades i alla fall och jag hade turen att dra vinstlotten så Jocke betalade, fast jag fick betala maten. Och kaffet och glassen efteråt. Han är snäll min Jocke.
 
Nu ska jag äta upp frullen som idag består av knäckemacka med lemon curd på. Ni kommer ihåg lemon curden jag gjorde till midsommartårtan? Den är galet god på mackan också!
 
Den här underbara pelargonen pryder vår uteplats på framsidan,
fylld av blommor men bara en enda planta - underbar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar