fredag, juni 21, 2013

Midsommarmorgon

God förmiddag!

Jag stod i köket till halv tolv inatt. Två omgångar med tårtbottnar bakades, vaniljkräm & lemoncurd gjordes och tillslut la jag ihop hela tårtan. Den blir ju bäst om man gör den dagen innan & sedan bara dekorerar den samma dag som den ska ätas. Det ska jag alldeles snart ta tag i.
Först blir det duschen och lite piff, vilket kan behövas. Jag är galet trött men hoppas att solen som faktiskt lyser från en klarblå himmel gör att jag piggnar till under dagen. Tänk om vi kunde få sånt här fint väder hela dagen!! Det hade gjort helheten så mycket bättre med strålande sol från en klarblå himmel när vi firar på landet och hundarna som leker samtidigt som ån forsar förbi i bakgrunden.

Hoppas ni alla får en fin Midsommarafton hur ni än ska spendera den!

Vi började dagen med frukost på altanen!

Jordgubbar är ett måste idag (och resten av sommaren...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar