söndag, juni 30, 2013

Söndagstur till fåren

Ernzt låter lillebror ligga nära oftast även om han
inte alltid är så glad åt det för Franz tycker det är mys!
När alla förberedelser inför kvällen var klara packade jag in mig & hundarna för en tur till fåren.

Precis lagom skönt väder att valla i och jag hade kunnat hålla på mycket längre. Det blir bra sen när jag har två som jag kan valla med, då kan de turas om. Nu kör jag en runda med Ernzt först, sen får han vila medans jag går en sväng med Franz innan jag kör Ernzt en runda till innan vi går en sväng allihop för att varva ner och tillslut åka hem. Fåren var fina idag, inte alls som sist att de skulle sitta i knäet även om det är svårt att få till riktiga hämt för då hinner de börja gå mot oss... Men på sisådär 60 meter går det och det gick faktiskt riktigt bra idag. Fina flanker och när han en gång försökte skära in duade jag honom och han styrde upp det snyggt igen. Övning ger färdighet!
Mycket start och stopp också och en del fösning för att gå bakom fåren, lugnt och harmoniskt.  Skönt, jag är nöjd. Hoppas vi kan få till en kväll i veckan också, vi behöver det!


Helt slut och med tungan på sne men titta blicken, inte släpper han fåren för det!
Nu sitter jag med en kopp kaffe och en tallrik kräm. Krämen är fortfarande lite ljummen, då är den som bäst! en dusch och sedan ska jag ge mig på vitrinskåpet, det ska torkas ur innan vi åker på en kik ikväll och sen kommer Anderssons på mat. Trevlig söndag vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar