måndag, juli 22, 2013

Orginella brickor

Förra sommaren målade jag en bricka som jag sen prydde med decoupage & som jag är så nöjd med.
 

När vi var på Benisab häromdagen köpte jag en till likadan bricka, fast lite mindre, som jag tänkte piffa till också. Med mig hem fick jag också två brickor från mamma och lillasyster med två beställningar på liknande brickor. När de var här fick de välja vilket motiv de ville ha av de jag hade hemma. Det är bara jag själv som är osäker på vilket jag ska ha.


Jag tror det blir den här gröna med vita prickar och små rosor på men jag är inte säker.


 
Brickorna har i alla fall fått en första omgång med färg nu och ska målas en runda till innan det är dags att pyssla med servetter och lim.

Projektet med byrån har dragit ut på tiden lite eftersom lådornas upphängning inte var helt ok. Vi jobbar på en lösning i alla fall & jag tänker att jag ska kunna måla den samtidigt som brickorna och bestämma mönster på den snart åtminstone.

2 kommentarer:

  1. Vilka perfekta brickor att decoupaga på! Du är så duktig Micka!! puss!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, dom är perfekta! Billiga också så det är lätt värt att köra dit å köpa! Puss

      Radera