söndag, juli 21, 2013

Sommar i Skåne

Hemma igen från Skåne-trippen. Alltid trevligt att vara nere och hälsa på familjen där.
Franz var med för första gången och han hade fullt upp med att sysselsätta alla med att kasta boll med honom. Jag glömde kameran när vi åkte iväg med hundarna & badade men oj vad den lille simmade! Han gillar vatten och det tycker jag är kul. Ernzt däremot badar bara tassarna eller tittar på från kanten när de andra vovvarna simmar & hämtar pinnar!
 


Jocke & jag tog en tur till Åhus där vi hann med lite strandhäng i lugn & ro. Eftersom tillåmed småbarnen tyckte vattnet var kallt gick vi inte ens ner & kände på det. Istället packade vi ihop oss och köpte en glass för att svalka oss när vi blev för varma. En kula av Ottos glass är som en hel middag. Jag åt Viol & Jocke åt Päron/Mjölkchoklad, gott!
 


 

Jag tog med mig svärmor & åkte till Carlssons Interiör i Vinslöv för en kik. Massor av finfina saker och jag fick med mig en fantastisk skål på fot hem. Vill ni se så visar jag såklart.

I fredags kväll hade vi lite grillgille när farmor T & farfar T kom förbi. Mest har vi dock hängt i trädgården och tittat på när svärmors blivande växthus/lusthus/orangeri växt fram. Karlarna har snickrat från tidig morgon till sen kväll och det ska verkligen bli spännande att se det när det är klart.
Lite inspiration fick jag dock av det fina växthusskåpet som Jocke var nere & hjälpte till att bygga för någon månad sen & den härliga men enkla trappstegen som redan nu pryder trädgården & ger plats för massor av ljuvliga blommor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar