måndag, augusti 19, 2013

Att ge och ta

I lördagskväll, över några glas vin och öl, satte vi oss ner för att göra den planeringen som krävs för att vi ska kunna få pris på ändringarna vi vill göra i offerten som vi fått. Placering av spotlights, eluttag, datauttag osv var sådant som skulle planeras tillsammans med val av fönster, spröjs och tillslut vad vi ska göra själva och vad vi kanske kan fundera på att göra själva, beroende på prislappen. För prislappen är avgörande även om vi vet ganska väl vad vi vill ha. Tyvärr är vi inte gjorda av pengar (näe, inte vi heller....) & den där Lottovinsten som vi väntar på verkar utebli. Även om det blev hissnande 80 kronor i vinst på Joker i lördags.

Det blev lite ge och lite ta för att vi båda skulle få igenom det vi tyckte var viktigast för oss. Eftersom tanken är att sätta köket själva ingick även en del av den planeringen i lördagskvällsnöjet. Den slutade inte så bra för mig som fick ge upp min porslinsvask i köket för en rostfri. Men....vi är överens och jag fick behålla de fönsterbrädorna jag ville ha och som är viktigare för mig än vasken. Ge och ta, ge och ta...

Vi halkade också in på lite kakel, klinker och badrumsinredningssurfande när vi var igång och vi är överens om väldigt mycket vilket underlättar massor. Dessutom hittade vi starka kandidater som kanske kommer att få en egen plats i vårt hem även om inget är bestämt än. Det är dock bra att titta redan nu på olika alternativ för det är galet vad kosingen rusar iväg när man drömmer sig bort.

Inspirationen kommer från Hafa & Kakeldaxgruppen
Nu ska jag återgå till verkligheten & jobbet. Ikväll väntar viktigt möte så håll tummarna är ni snälla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar