tisdag, augusti 20, 2013

Missöden på rad

Igår morse parkerade jag bilen som vanligt vid jobbet. Av någon anledning blev det inget kvällsjobb för mig igår utan det blir imon istället. Vid halv ett skulle jag, som vanligt, åka hem till hundarna på lunchen. När jag kommer till bilen ser jag ganska snart att det är något mysko. Jo då, det hade minsann varit inbrott i den. Mitt på blanka dagen och mitt i parkeringshuset. Inte lite fräckt!!
Låset är söndertrasat, stereon är borta och de hade försökt slanga bensin också. Det hade de dock inte mycket för eftersom jag åkte på ångorna till jobbet. Alltid något i eländet. Så himla tråkigt och så fruktansvärt onödigt!!
Polisanmälan är gjord i alla fall, det är anmält på försäkringen och bilen står på verkstaden. Det betyder att vi bara har en bil för tillfället och logistiken är inte så lätt att lösa då. Onödiga pengar på självrisk blir det också men vi hade åtminstone halvförsäkrat bilen så stöld och inbrott ingår. Sen är det ju allt det här krånglet som blir... Jag blev så arg och besviken för att inte tala om irritationen. Men men, det är inte mycket att hänga läpp för nu. Förhoppningsvis hinner de laga bilen redan i veckan så vi får tillbaka den innan helgen.
 
Som en räddande ängel ringde mamma och undrade m hon kunde hämta hundarna vilket såklart var hur bra som helst eftersom jag inte visst om polisen ville komma ut och titta på bilen eller inte. Jag vågade alltså inte flytta den innan jag pratat med dem. Så, mamma fick nyckel och hämtade hundarna medan jag styrde med det andra. en snabb lunch på stående fot blev det alltså.
 
Efter att bilen var lämnad på verkstaden hämtade Jocke upp mig i alla fall och vi for iväg på vårt möte med byggarna. På vägen blev det en burgare i farten.
 
Idag fick Jocke cykla så jag skulle hinna hem på lunchen. Inga bilinbrott men väl en valp som rullade sig i skit på promenaden. En timmes lunch med 12-15 minuters färdväg i varje riktning är inte anpassat för att man ska hinna duscha en valp också men jag hann både det och få i mig lite mat innan jag var tillbaka på jobbet, i tid dessutom.
 
Ikväll är Jocke iväg och hjälper en jobbarkompis att flytta. Själv har jag fått i mig ett riktigt mål mat även om det var en matlåda vi hade ståendes. Första riktiga målet mat sedan i söndags...det var nog på tiden tyckte mig kropp.
Nu är vi i alla fall laddade för en kväll i fårhagen och hoppas att vi slipper fler missöden. Hoppas ni får en bra kväll ni också för det tänker jag ha!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar