onsdag, augusti 14, 2013

Officiellt slut på sommaren

God morgon!
Det är verkligen höst i luften nu. Igår 11 grader och idag 10,2 när jag gick med hundarna på morronen.
Jag gillar hösten men tycker inte att den behöver komma redan i mitten på augusti, en månad till med sommar hade passat mig betydligt bättre för att sen gå över till en fin höst.
I vilket fall skiner solen & det är ju alltid något.

Ikväll är det vallning som gäller. Vi har lite nya moment som ska testas om bara de gamla sitter lika fint som förra veckan. Först repetera sedan gå på det nya, det är planen. Om jag inte glömmer kameran denna gången med kanske jag kan få visa nån fin bild sen också. Igår på morgonen gick vi förbi stutarna som betar i naturreservatet bakom vårt hemmavid. Ernzt såg dem på långt långt håll och smög sig försiktigt fram mot dem med lillebror i hasorna, hoppandes och skuttandes med öronen rakt upp. När Franz väl fick syn på stutarna stannade han upp, tittade på Ernzt, tittade på mig och sen följde han efter Ernzt som smög mot dem. Franz håller sig till katterna än sålänge, dem vallar han nämligen mest hela tiden just nu, men jag tänker att snart kanske det är dags att gå över på fåren i alla fall, de är ju inte riktigt lika stora och skräckinjagande ur en valps synvinkel som ett nötdjur. 


Kvällen igår spenderades med besök av lillasyster, David och Texas. Det blev grillade kycklingspett med potatis från egna landet i ugn och en smarrig sallad till det. Nu är det antagligen inte så många sköna grillkvällar kvar så det gäller att ta vara på dem. Vi hamnade i soffan framför säsongens sista Allsång på Skansen och eftersom det är slut nu så är väl sommaren officiellt slut också?

Förresten kom offert nummer tre igår med posten. Den var betydligt mycket bättre och mer intressant än de tidigare två. Vi har tittat på den men ska grotta ner oss i den en dag framöver. Skriva upp vad som ska ändras, tas bort eller läggas till. Vi ska dessutom ta in en egen offert på VVS jobbet då den delen inte var så intressant. Spännande! Känns så mycket roligare nu när vi ser att det faktiskt inte alls var vi som var helt fel ute när det gällde kostnaden och att lösvirke är ett bättre alternativ precis som vi trott och hoppats. 

Hoppas ni alla får en fin onsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar