fredag, september 13, 2013

Nu åker vi


Visst känns det otroligt roligt men samtidigt väldigt konstigt!
Något som man drömt om och planerat så länge och nu är vi faktiskt igång. Igår kväll skrev vi papperna med markägaren, betalningen gjordes och på en karta ritades en liten ruta in. En ruta som numera är vår alldeles egna oas på den här jorden, ca 13 000 kvm som vi kan göra nästan precis som vi vill med. Med undantag för kommunens alla regler för nybyggnation.

Det kommer i alla fall bli galet roligt med planeringen av tomten och hur vi ska placera hus, garage och trädgård. Tänk att få göra allt det här från scratch och inte ha någon på "andra sidan häcken" som tycker till heller. Vill jag sätta ett stort träd här eller såga ner den stora granen där, ja då gör vi det. Utan att någon granne på en alldeles för liten tomt jämte tycker till. Nä, det ska bli häftigt att få göra allt, från grävning till hus och till blomplantering så som vi vill ha det.

Ikväll tar jag dock en paus från byggplanering och ritningar. Ikväll har vi inte fötterna på jorden utan istället slår vi klackarna i taket. Kick-off med jobbet väntar!


7 kommentarer:

  1. Så himla kul! Jag är jätteglad för er skull! Vilken resa ni kommer att göra, jag kommer följa den på bloggen :):)

    GRATTIS! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. TACK! Du är så välkommen att följa & när vi väl är på plats får du såklart komma å kika över en fika! =)

      Radera
    2. Det gör jag gärna, jag bor ju i närheten när jag är hemma i Växjö (bor hos mamma i Dänningelanda)

      Radera
  2. Åh va roligt att det äntligen är dags!!!! Så spännande att få följa med på resan!! Grattis!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Linda, det känns så bra...men lite konstigt att det faktiskt är på riktigt nu!

      Radera
  3. Åh, vad spännande!! Lycka till med allt!! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack tack! På sikt ska vi förhoppningsvis kunna få till lite får också ;-)

      Radera