måndag, oktober 21, 2013

Playdate & ranchhäng


Igår hade pojkarna & jag en playdate med fina Madde & hennes Atlas. Det är nyttigt att träffa nya hundar av olika raser. Särskilt för Franz som lätt blir lite bjebbig och avvaktande. Han balanserar liksom på gränsen till osäkerhet & så testar han gränserna. Hur tuff kan jag vara när jag har brorsan med mig. Storebror hakar såklart på och ska försvara sin lillebror men är inte så tuff utan tycker det är bättre man kan leka & ha kul. Så det gjorde de. Det var lite spänt i början men det släppte. Ernzt var glad att någon annan lekte med Franz och passade på att lufsa omkring och nosa i sin egen värld. Franz däremot sysselsatte storpudeln Atlas så gott han kunde under ungefär 45 minuter. Om man ska tro matten Madde somnade den ulliga killen gott efteråt så Franz gjorde nog ett rätt hyfsat gjort.

Idag fick de åka till ranchen vid lunch när jag hämtade mamma som skulle till stan. Eftermiddagen blev därför kryddad med Hilda-bus. Nu har vi precis kommit hem och idag är det nog Hilda som gjort ett bra jobb för nu sover båda pojkarna gott! Själv ska jag njuta av en ledig måndag kväll & krypa upp i soffan med en kopp kaffe och läskas av allt gott i Dessertmästarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar