måndag, november 11, 2013

Släktträff

Det var ett ganska bra gäng som slöt upp igår för släktträff/känna på fåren dag. Lite regn till en början men det gav med sig efter en stund.
 
En endaste ur F-kullen saknades och halva E-kullen var på plats också.  F-kullen fick dessutom, lämpligt nog på farsdag, besök av finaste pappa Wille som visade hur det här med vallning ska gå till. Wow, jag hoppas Franz blir som honom, eller iaf nästan lika fin, då är jag mer än nöjd!
Wille hade såklart med sig matte Elisabeth också & halvsyskonen till F-kullen, Pep & Mellie. Kul att se alla och riktigt spännande att se de av valparna, som nu blivit unghundar, när de får träffa får för första gången.
 


Floyd träffar får för första gången!


Pappa Wille visar rätta takter
Elvira från E-kullen var också på plats
& visade att hon hade utvecklats.
Ernzt var lite mer på igår igen och ville inte riktigt lyssna, jag får nog rengöra öronen på honom. Franz har tänt till ordentligt och ska därför få lite krav även hos fåren i fortsättningen. Det här kan bli en spännande vinter! Videon är på Franz. Han håller inte ihop fåren riktigt än men det är det vi ska träna på framöver bland annat.



Vi åt smörgåstårta, drack kaffe och fikade på en galet god vetekrans från Öland. Sen vallade vi en stund till innan vi bröt upp för dagen. En bra dag & jag hoppas vi kan göra om det igen.


Själv ska jag träna på att hålla käft när jag absolut inte måste säga något, vara på rätt  ställe & sen kommer den stora utmaningen med att börja vissla. Jag kan ju vissla men jag kan aldrig bestämma mig för vilken vissling som ska vara vilket kommando. En kurs hade behövts ;-)



2 kommentarer:

  1. Fina Franz! Ni är så duktiga! Hoppas vi kan träna ihop snart igen :) Kram

    //Elisabeth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hoppas jag med! Vi kommer som sagt gärna till Öland också =) Kram till hela flocken

      Radera