onsdag, januari 15, 2014

Kväll mitt i veckan




Idag blev det lax i citronsås med
rotfruktsmos & sallad - gott!
Det blev kronhjortsrostbiff igår till slut och den var så magiskt god! Idag blev det något betydligt enklare. Vi har haft två intensiva dagar på jobber med testledare och kravställare/systemägare på plats inför testperioden som drar igång igen om några veckor. Så himla roligt att de vill komma hit gång på gång men som sagt, intensivt. Jag är helt slutkörd och planen var att komma i säng vid den här tiden ungefär ikväll.

Vi är idag inne på femte dagen med färskfoder till hundarna. Franz tror att han hamnar i himmelriket och Ernzt äter än så länge också. Det funkar alltså så långt. Det är nu det brukar börja bli lite tveksamt så vi får se om det håller i sig eller om nyhetens behag lägger sig. Det återstår att se och jag är säker på att jag kommer att återkomma till det. De smakproverna vi fick tog slut så igår kollade jag av om det fanns mer hemma som jag kunde få prova. Av Nordic varianterna fanns det inget spannmålsfritt hemma men hon har också färskfoder från Emmzo. Så vi tog hem några korvar av det också så vi klarar oss till leveransen nästa tisdag. Det känns dumt att sluta med färskfoder nu när man börjat för att sedan börja om igen. Just nu äter de därför lamm, lite lyxigt kan man tycka. Men är det vad som krväs för att herr Ernzt ska tömma sin skål vid varje mål utan tjat får det vara så. Just nu äter de torrfoder  och färskfoder blandat och han får mer mat nu totalt mot vad han fått tidigare och nu äter han upp. Som sagt, vi får se hur länge det håller i sig! Jag håller tummen att det gör det i alla fall.

Nehe, dags att ta ut pojkarna på kvällspromenad, gå en vända i duschen och sen krypa till kojs. Det är långa veckor att vänja sig vid nu igen när helgerna är slut och det känns än så länge som väldigt lång tid tills påsk.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar