fredag, januari 17, 2014

Snö på tvären

På onsdag börjar Mia på Grötö igen till min stora förtjusning!
Efter en hel jobbvecka hade det varit lätt att bara hoppa över den planerade joggingturen idag. Särskilt eftersom det snöade på tvären och blåste. Men, jag tvingade mig själv ut på en runda, drygt 5 km blev det och det känns jäkligt gott nu efter att jag faktiskt gjorde det. Det börjar känns bra och vi (hundarna var såklart med) höll ett ok tempo med tanke på vädret och tre bajspauser + alla kissepauser. Jag brukar va tuffare med hur mycket de får kissa på rundorna men de stannar verkligen bara när de behöver och småpinkar inte när vi springer. Duktiga dom! Nu ska jag bara få dem till att pinka samtidigt istället för varannan gång, haha!

Efter en dusch och lite fix här hemma pös jag iväg för att hämta hem lite god sushi medans Jocke sprang en sväng. Duktiga vi är, visst!
Sen har det vart slapp inne i värmen för hela slanten framför TVn och surfandes efter en nygammal andrebil. Den lilla vita har gjort sitt och vi ska försöka hitta en bättre begagnad, för oss ny, bil. Inte lätt! Allra helst hade vi velat köpa en ny men med husbygge på gång (kanske byggstartsmöte redan nästa vecka) känns det onödigt att lägga så mycket pengar på en bil. En sak i taget.

Imorgon kommer Jockes föräldrar men först ska jag & hundarna förhoppningsvis hinna gå en sväng i fårhagen och redan på morgonen ska vi förbereda maten det ska bjudas på framåt eftermiddagen, Pulled pork.

Nu ska jag ge mig ut i snöblåsten & kylan igen...brrr. Hoppas ni har en mysig fredagkväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar