lördag, januari 25, 2014

La lördag

Nya härliga, krispiga tulpaner piggar upp!
Uppkrupen i soffan för att försöka få upp värmen efter en kylig promenad med hundarna. Lite snö föll också men jag som egentligen gillar ha snö, massor av snö, vill helst att det bara ska försvinna så det kan bli mildgrader igen. Allt såklart för att vi ska kunna dra igång med bygget så fort som möjligt.

Idag har jag i alla fall gjort affär på en nygammal bil. Valet föll tillslut på en Golf kombi som har lite fler år på nacken än vad tanken var från början men med endast 10 600 mil rullade. Säljaren visade sig vara en gammal jobbarkompis till pappa som är väldigt pedantisk med sina bilar så det blev tillslut såhär ändå. Ruskigt fräsch är den iaf och det känns skönt att vi har en pålitlig andrabil igen. Den gamla Forden ska jag försöka bli av med, annars får den gå till skroten.

Jag passade på att köra förbi Blomsterlandet innan också för att köpa nya fina tulpaner. Tips från mamma var att köpa 9-pack istället för 10-pack eftersom det skiljde hela 10 kr på de två varianterna men bara en enda blomma mer för den pengen. När jag kom dit fanns det bara gula & röda i 9-pack så jag högg 10-pack ändå. Av någon anledning räknade jag blommorna i packen å döm om min förvåning när det visade sig vara bara 9 st i den. Så jag tog en till och räknade. Bara 9 där också. En tredje bunt kontrollerades, jo då, bara 9 tulpaner där också trots att det stod 10-pack på både skylten och på plasten runt tulpanerna. Så, jag frågade och jo, det skulle visst vara 10-pack, de köper inte 9-pack från den leverantören fick jag till svar. Dock var tjejen mån om att det skulle vara rätt så hon öppnade och kontrollräknade å det var bara 9 i varje 10-pack. Hon band ihop dem åt mig så jag fick 10 st i varje bunt iaf och när jag stod i kön såg jag sen att hon vände på flera buntar som stod framme och sen plockade undan hela lådor. Antagligen hade leverantören gjort en fuling! Riktigt dåligt, 10 ska väl inte va så svårt att räkna till? Dagens tips blir därför att räkna så ni verkligen får vad ni betalar för när ni köper blommor.

Jocke har åkt så nu är det bara jag, hundarna och katterna några dagar. Vi kommer såklart sakna hussen men ska försöka fylla dagarna med kul saker så de går fort. Vi börjar ändå med en hemmakväll i lugn å ro, med tacosrester från igår som jag tänkte komplettera med några nygjorda quesadillas med philadelphia & ruccola. Sen blir det tidigt i säng så vi är pigga och redo för morgondagen!

Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar