måndag, januari 27, 2014

Måndagslängtan

Usch jag har sovit så dåligt, eller nej, jag har varit vaken massor av gånger inatt. Inte kul men med några koppar kaffe ska vi nog få fart på den här dagen också.
Hundarna har fått en blåsig promenad, frukosten har landat i magen & det är dags att piffsa till sig. Först för stallfix och (ytterligare) en kopp kaffe med mamma sen för jobb. Innan jobbet ska jag hinna inom banken och lämna lite papper till vår kontaktperson där.

Det har kommit lite vitt på backen & det blåser på ordentligt. Isande. Jag längtar efter våren nu även om jag vet att det bara är januari fortfarande. Lite ljumma vindar, knoppar som brister och ljuset! Föll för några körsbärskvistar häromdagen, nu väntar jag bara på att de ska slå ut & ge mig en försmak på våren!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar