lördag, januari 18, 2014

Vallning och svärföräldrabesök

Det känns lite lustigt att förbereda middagen innan frukost men det var vad jag gjorde idag.

Efter frukost åkte hundarna och jag till Attsjö för lite häng i fårhagen. Ernzt fick ta ut djuren och överarbetade en del först. Inne i lagårn gick det i alla fall bra, längesen han var inne och jobbade. När flickorna var i 25an gick vi en stund och så fort han gick upp för långt bytte jag håll så han fick gå tillbaka och jobba på andra kanten. Efter ett par, tre gånger lugnade han sig. Sen gick han faktiskt lugnt och bakom djuren utan att flänga omkring.

Franz fick träna på att gå runt idag också. Det känns som det är det vi måste nöta nu. Gå runt, ta djuren till mig och gå rakt mot dem. Här ska tragglas grunder tills vi kräks typ. Å bra, behagliga ligg såklart, för vem vill inte ha ett bra ligg? Det gick som faen i början sen lugnade han sig lite men vi har en del att jobba på.

Hem, duscha, å sen kom Jockes föräldrar. En sväng på stan å hem kom jag med dygt 1 kg godis. Ska det frossas kan man likagärna göra det ordentligt. Nu mår jag illa....
Sen gjorde jag klart maten, pulled pork som serverades med cole slaw, pitabröd & grönsallad. Gott! Riktigt nöjd med min improviserade cole slaw som jag faktiskt fick beröm för och som jag förberedde redan igår.


Sen åkte karlarna på hockey och vi tjejer stannade hemma med hundarna å en balja kaffe, eller två faktiskt.
Imorgon är det planlöst än så länge men jag har eventuellt en grej som jag tänker att jag ska testa. Vi får se om jag orkar.
Nu ska jag i alla fall försöka lura ut sambon igen, antagligen kommer jag inte lyckas och istället gå kvällspromenaden själv med hundarna. Brrr...det är kallt ute, riktigt isande, det får bli en snabb sväng.
Hoppas ni haft en fin dag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar