torsdag, januari 30, 2014

Väntan på hussen

 
Här väntar vi på hussen som kommer hem om en stund efter några dagar på skidor i Orsa. en kopp kaffe å ett inlägg här tänkte jag hinna med medans hårfärgen verkar. Förhoppningsvis hinner jag tvätta ur den också innan han kliver in genom dörren, planen är sån i alla fall.  
 
Ute snöar det fortfarande, hur många dagar i rad är det nu?  Tre eller fyra i alla fall. Skottning gäller både morgon och kväll och hundpromenaderna är ett riktigt benpass. det blir så när man väljer att gå över åkrarna och ängarna, där hundarna kan springa lösa. Bitvis är det lårdjup snö & hundarna bara försvinner, medans det på andra ställen är knappt ingenting eftersom det har blåst så in i bänken & särksillt där uppe på kullen.
 
Även om jag har saknat Jocke och det ska bli väldigt skönt att han komemr hem igen så är det minsann lite nyttigt att vara ensam hemma några dagar. Självklara saker tar så galet mycket längre tid när man är ensam. Som morgonrutinen. Normalt sett går jag med hundarna på vardagarna innan jobb. När vi kommer tillbaka har Jocke fixat katterna, förberett hundarnas mat och även min frulle. Nu har jag fått göra allt själv och det är minsann skillnad. Man uppskattar liksom de små sakerna på ett annat sätt. Så det ska bli skönt att han kommer hem!
 
Nehe, hårfärgen ska tvättas ur. Imorgon är det en viktig dag, håll en tumme är ni söta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar