tisdag, februari 11, 2014

Kan proppen släppa nu?


Varning för att det här blir ett väldigt tjatigt tillhåll de kommande 6-10 månaderna!

Vi har i alla fall fått ljuvliga offerter på dörrarna och kommer spara massa kosing på bara de två ytterdörrarna men ändå få dem som vi vill! Yejj!! Ibland lönar det sig att vara envis och leta leta leta.
Fönstren är inte helt klart med än utan där är några ändringar kvar så jag fortsätter hålla en tumme för att det landar som vi vill. Nu vill vi baa köra igång! Tapeter surfas det efter mest varje dag just nu, de sista ritningarna, på ventilationen och grunden är på gång och sen kan det minsann bli vår när helst det önskar!
Typiskt bara att vårluften som vait de sista dagarna försvann idag när det kom snöblandat & backen helt plötsligt började bli vit igen. Jag vill i.n.t.e ha vitt på backen.
Vi har en del kvar ändå att kika på men nu känns det i alla fall som att proppen börjar släppa. Jag hoppas verkligen att all tid och all energi kommer vara värt det i slutänden. Jag tror det, för det är ju ett hem vi ska leva och trivas i under den största delen av våra liv sen.

I övrigt rullar det på med jobb, promenader (jag måste ta tag i träningen en dag för hundarna), mat och sömn. Testperioderna är intensiva och jag är totalt slutkörd när jag kommer hem. Imorgon kör vi heldag som vanligt & på torsdag ska hundarna till Häst & Hälsa och det blir Franz första besök där. Spännande!



2 kommentarer:

  1. tycker inte det är tjatigt, det är ju det som händer i era liv just nu:) Jag ser framemot mer inlägg som dessa :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha...vilken tur! Nu börjar det ju så smått hända lite men jisses vilken utdragen process. =)

      Radera