lördag, februari 08, 2014

Snickaregården i Öja

Idag passade jag på att köra ut till Putte & Linda på Snickaregården i Öja. Öja ligger strax utanför Växjö och det är inte helt enkelt att hitta till den lilla butiken men värt det.

Företaget startades i september och säljer mestadels via nätet (Tradera) men har sen ett par månader även en liten butik hemma. Ännu en i raden av pärlor där man kan fynda gamla saker från olika tidsepoker. Jag kommer såklart välja just Snickaregården i förstsa hand i fortsättningen när jag är ute efter loppisfynd eftersom det är känningar till oss som driver det. Idag hittade jag några äggkoppar och en alldeles fantastiskt fin ljuslykta. 100 kronor spenderades och jag är mycket nöjd.


Än så länge ha de lite begränsade öppettider i sin lilla butik men till våren kommer de utöka och det kommer finnas möjlighet att köpa sig en kopp kaffe å en kaka där också som man sen kan njuta av i trädgården. Kika in på deras Blogg, Facebooksida eller leta upp dem på Tradera om du är sugen på att se mer av dem. Det får bli dagens tips!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar