lördag, april 05, 2014

Späckad lördag

Lördagen skulle börja med sovmorgon tänkte jag. Det blev inte så.
Halv sju ringde klockan & då gick Jocke upp & ut med hundarna. Av någon anledning var det omöjligt att somna om så strax efter 7 var jag med uppe.
Frukost klarades av innan killarna åkte.
Då passade jag på att cykla bort till solariet. Det är en av de få gånger jag verkligen kan slappna av. Det blir varmt och skönt och jag kan inte göra något annat än att bara ligga där. Så, en stund där för mig själv (kanske för kort egentligen med tanke på hur högeffektiva solarierna är nuförtiden) fick blir lite terapi & uppladdning. efter gav jag mig nämligen ut för den första joggingrundan på ungefär 6 veckor. Den första är värst. Jag hoppas klara av en till innan helgen är slut & sen hålla mig till ett par eller tre rundor i veckan, det verkar rimligt!
Efter joggingen högg jag tag i dammtrasan här hemma & nu är det både dammat, dammsuget & golven har blivit moppade. Jag har hunnit duscha & ska nu åka ut till Marbacken för att cykla en runda med hundarna. Därefter ska jag försöka hinna med en runda till Blomsterlandet innan det dags att åka till Vida Arena för att se den tredje av semifinalerna mellan Lakers & Färjestad. Vi hoppas på vinst såklart!

Avslutar kvällen gör vi med grill hos mamma å pappa. En späckad lördag, precis som jag vill ha dem! Vad gör ni idag?

Fina Franz, han är stor kille nu!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar