måndag, maj 12, 2014

Grattis Goldie

Eftersom mitt hästintresse svalnat av ganska rejält och det känns riktigt underligt att säga att jag inte suttit på en häst sedan den 26 december 2012 blir det inte mycket skrivet om hästarna. Ja, galet är vad det är, nästan 1,5 år sedan alltså jag satt i sadeln senast. Då var det på lilla Ella som numera är tävlingshäst på riktigt.
Jag sköter dock stallet några dagar varje vecka fortfarande och ibland passerar tanken att jag kanske skulle sitta upp igen. Än så länge har det dock stannat vid en tanke men en vacker dag kommer jag säkert sitta upp igen. En häst i 12-14 år åldern som är stabil men pigg. Som gillar att hoppa och som går att arbeta lite på backen, det hade passat mig perfekt. Då kanske jag tillochmed skulle tycka det var roligt igen. Tills dess håller jag mig till skitjobbet och väntar på att viljan och motivationen ska komma tillbaka.

Idag fyller gamla Goldie i alla fall år. 23 stycken till antalet. Tänk att vi haft henne i 10 år nu, tiden går fort när man har roligt. Två fina föl, som inte längre är föl, har hon gett oss. Anora som vi fortfarande har kvar hemma och Ella. Grattis på födelsedagen gamla vän!

Amazona Gold med sin första avkomma Golden Anora sommaren 2006.

På tal om Ella. Hon är alltså tävlingshäst på riktigt nu.
Nästan varje helg är hon ute på banorna och köparen lägger upp filmer emellanåt som jag passar på att kika på.
Hon börjar blir riktigt stadig, känns trygg. Galopperar på men laddar inte på för fullt inför hinderna. Hon gör det som förväntas av henne, med självförtroende. Ganska många felfria 1,10 rundor har hon nu och hon har också startat några 1,20 med felfritt resultat. Det är nu man börjar se tekniken och det är nu hon på riktigt hon börjar hoppa. Så roligt att följa henne! Jag hoppas jag får chansen att göra det lång tid framöver!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar