måndag, juli 21, 2014

Upplevelse som present

Det här med paket är minsann inte alltid så enkelt när någon man tycker om fyller år.
Jag visste i alla fall tidigt att jag inte ville ge en sak utan att det skulle bli en upplevelse. Det är ju dessutom så "inne". Haha.
 
När jag fyllde 30 fick jag en fantastisk resa till Island av Jocke & nu när det var dags för honom var det inte helt enkelt att hitta något som kändes helt rätt. Hade jag valt med mig själv i åtanke hade resan blivit till sol & bad för det längtar jag efter just nu. Jocke gillar också sol & bad men en vecka platt fall vid medelhavet kändes inte så speciellt så istället blir det 4 nätter på 5-stjärnigt hotell i Prag.
 
Vi har båda velat åka dit tidigare och alla jag vet (vilket är ganska många) som varit i Prag är jättenöjda & skulle mer än gärna åka tillbaka. Så, det blir storstad för oss. Prisvärd stad dessutom där man får mycket för pengarna. Det finns mycket att se & uppleva, god öl (vilket tilltalar mannen i hushållet väldigt mycket), det är inte alldeles för långt att åka och det ska vara en vacker stad. Att vi dessutom slår till på 5-stjärnigt hotell känns lite extra lyxigt och det hade varit helt andra priser om man skulle kunnat göra det i andra storstäder som Rom, Barcelona, London eller New York. Jag hoppas det blir en resa att minnas och att vi får några härliga dagar där när det blir dags!
 
Franz tränade på semester-looken igår!
(å efter kortet togs högg han tag i bollen & rusade iväg,
med solglasögen fortfarande på sig, jag skrattade så jag kiknade!!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar