lördag, april 04, 2015

Otraditionellt

Påskliljor, visst luktar de underbart å jag blir glad av dem!

Jocke drog till Kalmar för att kolla fotboll med sin styvpappa & lillebror idag & jag drog med mig mamma till Kosta Outlet.
På vägen till Kosta svängde vi inom Lessebo, där vi tittade till morfars grav innan vi plockade upp mormor. I Kosta klarade jag snabbt av dagens uppdrag. 6 st rödvinsglas skulle inhandlas för att göra antalet hemma till 12 och nu är det bara några snapsglas kvar innan hela samlingen med Line-glas är komplett.
Vi gick såklart en runda i de andra affärerna också och jag fick med mig en plånbok också hem. Den gamla inhandlades i Thailand för 8 år sedan för 35 välinvesterade kronor. Den hade gjort sitt nu eftersom den faktiskt började släppa i sömmarna men efter så många år kan man väl knappast klaga på kvaliteten i alla fall.
Lite lunch på restaurangen fick vi i oss innan vi for hemmåt igen.

Jag såg Lakers krossa Frölunda i den fjärde semifinalen innan stalet fixades till för dagen. Nu ska jag hämta hem karln i huset som alldeles snart kommer med tåget igen och sen blir det soffhäng resten av kvällen. Nån traditionell påskafton kan man väl knappast kalla det va?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar