tisdag, augusti 25, 2015

En dröm utanför dörren


I söndags vaknade jag med vad som nästan kan beskrivas som en pirrande känsla. Jag kan tänka mig att det är ungefär samma känsla som när ens barn ska få träffa tomten eller när de fyller år. Nervöst, förväntansfullt och väldigt roligt. Att få se reaktionen.
Nu var det ju varken dags för tomte eller födelsedag i söndags och det var för hundarnas skull jag vaknade med den där pirrande känslan. Om de hade vetat när vi vaknade att de skulle få får under dagen hade de antagligen väckt oss redan tidigt. Å ja, vi har alltså får numera. Fem stycken alldeles egna flickor går här utanför dörren, bokstavligt talat. Tre tackor på 2 år som är till största delen suffolk och en liten del texel, de två andra är lamm som är renrasiga suffolk. Jag hoppas att vi får massor av skoj med de här och att de kommer göra ett bra jobb för att hålla betet runt huset i skick.

Hundarna? Jo då, de vart väldigt lyckliga och kunde knappt sova första kvällen. Så fort man reser sig eller går från ett rum till ett annat är de på benen för att inte missa om någon eventuellt skulle gå ut, då vill de definitivt följa med. De har inte fått valla på dem än, jag vill att tjejerna får lite tid på sig att komma till ro i sitt nya hem innan och så är det bra om de ätit ner gräset lite så man ser dem!  
 

2 kommentarer:

  1. Viket fint gäng :) Ser ut som dom skulle vilja komma in och sällskapa lite ;)

    SvaraRadera
  2. Eller hur! Dom möter ofta upp där när man kommer ut. Särskilt på morgonen. Haha! Mysdamer är vad det är.
    Vi måste få till en dag snart med, vi är riktigt taggade både jag å hundarna 😊

    SvaraRadera