söndag, augusti 02, 2015

Nya rutiner istället för gamla nya rutiner

Dagarna fortsätter att flyga förbi.
Jag tänker ibland att jag måste bli bättre på att ta vara på dagarna. Jag kan knappt säga vad vi gjort den sista veckan.
Imorgon tar vi nästa steg när Jocke går tillbaka till jobbet efter nästan 7 veckor hemma. Vi ska försöka få till lite rutiner men vi ska också hinna göra lite roliga saker såklart!

Ett av veckans projekt blir att försöka hitta nåt minimannen kan ha på sig när vi ska på kusin Ebbas namngivning. Jag har nästan inte köpt några kläder alls sen han föddes så det ska bli riktigt kul. Ludwig har fått MASSOR av fina grejjer av alla möjliga snälla vänner, bekanta och familjemedlemmar. Mest kläder, allt från GANT kläder till hela uppsättningar med färdigmatchade byxor - tröjor - strumpor - mössor, men filtar, snuttisar och gosedjur har det också blivit en hel del.

Det blir BVC besök i veckan också, det är 2 veckor sen sist nu så det ska bli spännande och till helgen ska vi på namngivning som sagt. Vi ska spana in i minsta detalj eftersom vi själva snart ska ta tag i att planera för en sådan också!
Den här veckan kommer säkert också att flyga förbi och jag hoppas den gör det med solen som sällskap!

De här tuffa hängslebyxorna klickade jag hem på HM´s rea, 
90 riksdaler - lätt värt det! 
Den svarta hoodien fick det bli två utan, i två olika storlekar. 
Typiskt bra att ha och passar till det mesta. 
99 kronor styck, även de på HM men inte på rean.

2 kommentarer:

  1. Finns MASSOR av saker att hjälpa till med till kusins namngivning. Så ni får lite övning inför Ludwigs! ;-) Övning ger färdighet. BTW superfina hängslebyxor. Tummen upp för dom!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har inget speciellt planerat på fredag så behöver du hjälp med nåt då så hojta. Om inte annat kan jag ju hänga med ungen så du får lite vettigt gjort!
      Ja, å så mjuka å goa de är, trots att det är jeans. Det gillar vi!

      Radera